Medewerkers in de zorg staan onder hoge druk doordat ze teveel tijd kwijt zijn aan administratieve taken. Ook de toewijzing van herstelbedden, bedden die aangepast zijn op verschillende soorten revalidatie, gaat vaak fout. Tot voorkort werd er veel heen
en weer gebeld en gemaild om erachter te komen of een bed beschikbaar is.
Een toegewezen bed dat achteraf toch niet beschikbaar blijkt te zijn komt nog te vaak voor. Dit tot ergernis van zorgverleners, zorgbehoevenden en familie. Logisch, want in tijden van ziekte ben je afhankelijk en wil je graag de juiste zorg ontvangen.
De zorgverlener wil graag die juiste zorg bieden, maar helaas lukt dit niet door een verouderd herstelbeddensysteem.
“Het is cruciaal dat de zorgbehoevende zich veilig en thuis voelt voor een snel herstel. Daarvoor is transparantie en duidelijkheid nodig.”
Samen werken aan een veilig thuisgevoel
Een positieve zorgervaring is belangrijk, je wil immers het vertrouwen geven aan de zorgbehoevende en familie dat er alles aan gedaan wordt om goed te herstellen. Kortom, ze moeten zich snel thuisvoelen en dat begint al met het toewijzen van een herstelbed
dat perfect aansluit op het revalidatietraject. Om de toewijzing van de herstelbedden goed te laten verlopen is samenwerking tussen de verschillende zorgverleners van levensbelang.
“Vooral de huisartsen zijn heel blij dat de krachten nu gebundeld zijn.”
Meer tijd voor goede zorg
Het platform van Herstelbedden.nl geeft de zorgverlener en zorgbehoevende die transparantie. De webapplicatie geeft op een Google Maps kaart alle beschikbare herstelbedden in de Noordkop weer. Door middel van slimme filters weet je in no-time welke bedden
beschikbaar zijn en reserveer je deze met enkele klikken op de knop. Een eenvoudige oplossing met een positieve impact.
Deze oplossing speelt direct in op de behoefte van zowel de zorgbehoevende als de zorgverlener: de prangende vraag naar transparantie en minder administratieve druk. Het voordeel? Meer tijd om te doen wat er écht toe doet: goede zorg verlenen.