Bedrijfsverkoop en web 2.0 | Holder
Holder Blog
Chris Obdam

Bedrijfsverkoop en web 2.0

  • Chris Obdam
  • 11 Nov 2006

Een nieuwe cultuur die zich dit jaar heeft gemanifesteerd is ‘web 2.0’. Een nieuwe generatie websites en ondernemingen die lering getrokken hebben uit het ontploffen van de internetzeepbel en die gebruikers van het internet de controle geven over de inhoud van hun sites.

Mede door deze ontwikkelingen wordt veel gezegd dat je als ondernemer minder te zeggen hebt over het imago dan vroeger. Mensen vormen zich een beeld van een onderneming door wat ze direct zelf ervaren en worden minder geleid door reclameuitingen van het bedrijf. Web 2.0 ondernemingen zijn zich dat bewust en kunnen dit principe voor de onderneming in hun voordeel laten werken. Een mooi voorbeeld hiervan is Carson Systems. Dit bedrijf is al geruime tijd via internet bezig om naam te maken met producten en seminars.

Om de bezoekers een zo positief mogelijk beeld van het bedrijf te laten krijgen biedt Carson Systems regelmatig een kijkje in de keuken. Hierdoor gaat het bedrijf meer ‘leven’, je kan je er mee identificeren en zien welke fouten gemaakt worden en hoe successen behaald worden. De gehele ontwikkeling van een product van het bedrijf was geheel via internet te volgen. Op BareNakedApp.com kon vanaf de ideefase van hun nieuwe product Amigo.com tot de lancering het proces gevolgd worden.

Geweldig voor de naamsbekendheid en het draagt enorm bij aan een positief imago. Dit leuke verhaal heeft onlangs een nog leuker staartje gekregen. Door het succes van Amigo.com zette Carson Systems een ander leuk bedrijf in de etalage. Ook voor dit proces werd dezelfde weg gevolgd. Het hele proces is via internet te volgen, wederom via BareNakedApp.com, inclusief omzetcijfers voor potentiele kopers. Van web 2.0 naar bedrijfsverkoop 2.0!

Dit voorbeeld toont goed aan wat de komende jaren steeds meer verwacht wordt door consumenten van ondernemingen : transparantie. Een nieuwe toevoeging op modern verantwoord ondernemen?

Ontvang maandelijks interessante artikelen in je mailbox.

Chris Obdam

Chris Obdam

Founder

Als creatieve duizendpoot is Chris nauw betrokken bij de realisatie van de online producten. Zo wordt een goed online product uitmuntend.

back

Laat je gegevens achter.